Thursday, 29 March 2012

MEMBINA RASA CINTA:Pilih bermanja@mengada


entry nie saya ambil dari sebuah buku motivasi kasih sayang yang bertajuk MEMBINA RASA CINTA karya DR.HM TUAH ISKANDAR AL-HAJ..



Lelaki sejati sangat mendambakan seorang wanita yang berbudi tinggi dan kesopanan yang memikat.Insan lelaki biasanya jujur apabila hati nya 100% terpikat.Kelemahan lelaki selalunya pada kebolehan mengetahui perasaan sebenar apa yang dirasakan oleh wanita.kdg2 tatkala wanita itu menangis akibat perlakuannya dia bole tertawa.Namun.lelaki lahir dgn perasaan yang amat kuat terhadap wanita.Tidak hairan lah mereka suka melihat wanita tidak kira cantik ataupun tidak,isteri orang mahhupun anak dara.Lelaki tidak segan2 menjeling wanita dan sanggup memakai cermin mata hitam di kolam renang.Memikat wanita yang disukai adalah satu perjuangan maha hebat bagi seorang lelaki.setelah dia berjaya dlm perjuangannya itu,sesetengahnya akan dikaburi akan dikaburi oleh kesukaan2 lain terhadap keistimewaan2 yang terdapat pada wanita lain.Disinilah bermulanya kecurangan seorang lelaki terhadap pasangan.
Rahsia lelaki adalah pada air mata wanita.kebanyakkan lelaki cukup lemah berdepan dengan situasi begini.Dia mudah tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yang dikasihi.Sebab itu air mata adalah senjata wanita yang paling ampuh.Tiada seorang lelaki pun  yang sempurna sepenuhnya.Oleh itu,anda janganlah terlalu mengharap yang terbaik daripada insan bernama lelaki nie.Mereka penuh dengan kekurangan tetapi dlm masa yang sama menyangka diri mereka serba sempurna.Disitulah bermulanya ego seorang lelaki.Dalam berdepan dgn lelaki carilah kelemahan2nya.Di situ la suis nya utk menguasainya.Kebanyakan lelaki lemah tatkala disebut tentang ibunya.Gunakan kesempatan ini utk mengawal lelaki yang terlupa akan anda.
Tapi ingat,lelaki paling tak suka dengan feel mengada-ada tetapi lemah jika bermanja-manja.Fahami apa yang dikatakan mengada-ada itu dan bagaimana pula yang dikatakan bermanja-manja.Anda akan mendapat  segalanya jika pandai bermanja-manja dan pasti menerima hadiah LUAR BIASA jika asyik mengada-ada






2 comments:

  1. balasan yg luar biasa tu cmna agaknya ya..

    ReplyDelete
  2. ella huhu ntah la..saya pun x taw blasan apa yg pompuan dpt law mengada-ada sgt hehe..tpi x suma pompuan mcm tu kan???

    ReplyDelete

eh jap da baca tu komen la sikit..hehe